Service en onderhoud

Moekotte beschikt sinds een aantal jaren over een Service en Onderhoud afdeling, van oorsprong onderdeel van de divisie ‘Gebouwen’. Wij brachten een duidelijke scheiding aan tussen de afdeling ‘Projecten’ en de afdeling ‘Service en Onderhoud’. 

Hierdoor bieden we nog meer flexibiliteit aan jou als klant. Ondertussen zijn we in staat om in je behoeften te voorzien vanuit alle drie de divisies: op zowel besturingstechnisch, elektrotechnisch en werktuigkundig kunnen we service en onderhoud aanbieden.

Scroll

Wij kennen een aantal service- en onderhoudscontracten: 

  • Correctief (reactief). Je neemt contact met ons op en geeft aan dat je onderhoud nodig hebt aan een installatie. Wij bepalen welk type installatie het betreft en of daar voorbereiding voor nodig is in een opname bij jou op locatie. Tevens bestellen we de benodigde onderhoudsmaterialen. 
  • Preventief (proactief). Dit is regulier en periodiek onderhoud. Hiervoor stellen we een onderhoudscontract op waarin we de voorwaarden en uit te voeren werkzaamheden opnemen. Over het algemeen doen we eerst een opname (nulmeting) bij jou op locatie, om te bepalen welke installaties het betreffen zodat het inzichtelijk is wat de uit te voeren werkzaamheden zijn en zodat we de juiste onderhoudsmaterialen bestellen. Na opdracht verwerken we de installaties in ons ERP systeem, waarbij de mogelijkheid bestaat om een portaal in te richten zodat jij inzicht hebt in de onderhouden installaties, werkbonnen en rapportages. 
  •  Predictief (additief). We plegen onderhoud op basis van een tactisch of strategisch plan (onderhoudsplan): perfectief onderhoud om de kwaliteit of prestaties nog verder te verbeteren of predictief om aan de omgeving aan te passen. Omdat hier sprake is van tactische of strategische aanpassingen vanuit jou (de klant), is de kans groot dat we deze werkzaamheden vanuit engineering aanvliegen in de vorm van een vooronderzoek of pre-engineeringsopdracht. Wij beschikken over de juiste resources met kennis en ervaring om jou advies te geven en de onderhoudsplannen daarvoor op te stellen. 
  • Service (storingscontracten). Onder service binnen de afdeling S&O verstaan we het oplossen van storingen (Storingen = Klachtenonderhoud = Reactief onderhoud = Service). Hiervoor sluiten we storingscontracten af. Dit zijn vaak niet planbare werkzaamheden, die (veel) verstoring kunnen geven op de dagelijkse werkzaamheden. 

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico